יום שבת, 26 במרץ 2011

רנגו

במאי: גור וירבינסקי
תסריט: ג'ון לוגן
קולות: ג'וני דפ, איילה פישר, נד ביטי, ביל ניי, אביגיל ברסלין
ז'אנר: מערבון, אנימציה
אורך: שעה ו-47 דקות
חברת הפצה: פרמאונט

לפני שאתחיל את הביקורת הרשו לי להבהיר: זו ביקורת הקולנוע האחרונה למשך השבועות הקרובים. אחרי שכמעט כל הביקורות והכתבות עסקו באוסקר או בסרטים, אני אעשה מרתון של שלושה שבועות עם ביקורות מוזיקה.
ועכשיו לעניין: "רנגו", מערבון האנימציה עם ג'וני דפ בתור זיקית הוא סרט פצצה. אולי לדעתכם זה קצת מוגזם, אבל לדעתי זהו סרט האנימציה לא של פיקסאר הכי טוב שראיתי בזמן האחרון.
הסרט מספר על זיק (זיקית ממין זכר) חסר שם, שיודע, בעיקרון, רק לשחק. הוא עושה מחזות קטנים בעזרת הבובות שלו, והצורך להחליף את דמותו כל הזמן גורם לו לתהות מי הוא באמת.
כשהבעלים שלו לוקחים אותו לנסיעה במדבר, הוא נופל מהרכב ונותר לבדו. הוא נאלץ לתעות לו במדבר מוהאבי ולהתגבר על סכנות, עד שהוא מגיע לבסוף לעיירה "דירט", אשר נמצאת בתקופת בצורת קשה. במקום בנק עם כסף יש להם בנק עם מים, היחיד עם מים בכמות יציבה הוא ראש העיר ובכלל התושבים מדוכאים וחסרי שמחה. ואם כל זה לא מספיק יש איזה נשר שנהנה לתקוף את העיירה שלהם. הזיק, שכאמור הוא שחקן מצוין יחסית לגזע שלו, רוצה להשתלב במקום החדש אך עוין ובאותה הזדמנות לקבל תושבה לשאלה "מי אני?", ולכן מתחיל לספר סיפורי גבורה (אמינים) על עצמו וקורא לעצמו "רנגו". לאחר שהוא גם מציל את העיירה מהנשר הוא הופך לשריף, אך המצב מסתבך כאשר התושבים דורשים שימצא פיתרון לבעיית המים שלהם.
היתרון הכי גדול של הסרט הוא האנימציה המרהיבה, בין הטובות שראיתי בסרט מצויר.
העלילה לא מורכבת או מרגשת או מקורית כמו של "למעלה" או "צעצוע של סיפור 3", אבל היא רצינית ובוגרת מאוד, ובכל הקשור לפארודיה על מערבונים, הסרט הזה הוא על סף הגאונות. הוא מכיל מחוות ופארודיות על כל המאפיינים של המערבון: עייריה זנוחה, ביטויי רד-נקס, נשק ופורעי חוק, קלינט איסטווד (על מכונית גולף) ואפילו מסבאה עם זונות. כן, שמעתם נכון. בכלל, בסרט נספרו 3 מילים גסות במיוחד, בערך 10 בדיחות הקשורות בעקיפין לאיברי מין ו/או יחסי מין, ויש אפילו בדיחת הומואים אחת! מלבד זאת, מדובר בסרט אלים יחסית לז'אנר, עם מלא שימוש בנשק וסצינה אחת בה מתות יותר דמויות מצויירות מב-"9".
בגלל האלימות, הבדיחות המיניות והמחוות הרבות לסרטים קלאסיים, הסרט ממש אינו מתאים לילדים קטנים. אם אתם מתכננים לקחת ילד שהוא בן מתחת ל-12 לסרט, תשכחו מזה. באמת, כאשר המילה "שרלילה" הופיעה בכתוביות, אביו של הילד (בן 8) שישב מלפני ממש נבהל. אבל, אם אתם ילדים גדולים ויש לכם ידע קודם בסרטים, אני יכול להבטיח שממש תיהנו.
אם יש חיסרון ב"רנגו" שזה שהקצב שלו מהיר מדי. כלומר, העלילה הראשית מתחילה בהפתעה, ולפני שאתה מספיק להבין מה קורה רנגו הופך לשריף, ובתוך כמה דקות הוא נאלץ לצאת למסע, וכל זה לא משאיר מקום לנשום. וזה ממש מפתיע בהתחשב בעובדה שהסרט עדיין ארוך ב-20 דקות מהממוצע של סרטי האנימציה.
בשורה התחתונה, "רנגו" הוא סרט מבריק ומהנה למדי, ועל שהוא קצת צפוי, קצת קיטשי וחסר בו איזה קורטוב של רגש, הוא מצליח להעביר סיפור בצורה מעניינת ומיוחדת מאוד.
אם אין לכם מה לעשות בערב שישי, לכו ל"רנגו", אתם תופתעו לטובה ולא תצטערו על זה.

ציון: 8 מתוך 10

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה